- Навіны спажыўцам
Аб развиццi прадпрыемніцтва
Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь Аляксандр Лукашэнка 23 лістапада 2017 года падпісаў Дэкрэт № 7 «Аб развиццi прадпрыемніцтва», які з'яўляецца ключавым дакументам з пакета нарматыўных прававых актаў па паляпшэнні бізнес-клімату ў краіне.
Дэкрэт агадвае кардынальную змену механізмаў узаемадзеяння дзяржаўных органаў і бізнесу, мінімізуе ўмяшанне службовых асоб у працу суб'ектаў гаспадарання і ўзмацняе механізмы самарэгулявання бізнесу, яго адказнасць за сваю працу перад грамадствам. Пры гэтым захоўваецца мінімальна патрэбны узровень кантролю з боку дзяржавы.
Так, узаемадзеянне кантралюючых (наглядных) органаў з суб'ектамі гаспадарання будзе засноўвацца на прынцыпах прыярытэтнай скіраванасці працы кантралявальных (наглядных) органаў на прафілактыку правапарушэнняў, а не выключна на прыцягненне да адказнасці за учыненыя суб'ектамі гаспадарання парушеннi, а таксама суразмернасці кары характару учыненага суб'ектам гаспадарання правапарушэння і насталым у выніку яго здзяйснення наступствам.
Дэкрэтам агадана, што тэхнічныя нарматыўныя прававыя акты, што з'яўляюцца ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь абавязковымі для выканання суб'ектамі гаспадарання, павінны прайсці абавязковую юрыдычную экспертызу на прадмет іх адпаведнасці заканадаўчым актам і пастановам Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь. Экспертыза будзе праводзіцца Нацыянальным цэнтрам прававой інфармацыі. Вышэйпаказаныя тэхнічныя нарматыўныя прававыя акты будуць улучацца ў Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь і афіцыйна публікавацца на Нацыянальным прававым Інтэрнэт-партале Рэспублікі Беларусь, а таксама размяшчацца на іншых інфармацыйных рэсурсах у глабальнай кампутарнай сетцы Інтэрнэт.
Пры гэтым, тэхнічныя кодэксы ўсталяванай практыкі будуць з'яўляцца абавязковымі для выканання суб'ектамі гаспадарання толькі пры спасылцы на іх у заканадаўчых актах, тэхнічных рэгламентах Рэспублікі Беларусь, іншых нарматыўных прававых актах Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь, а роўна калі самі суб'екты гаспадарання ў дабравольным парадку заявілі пра абавязковасць іх выканання. Дзяржаўныя стандарты Рэспублікі Беларусь будуць з'яўляцца абавязковымі для выканання суб'ектамі гаспадарання толькі пры спасылцы на іх у тэхнічных рэгламентах Рэспублікі Беларусь, а роўна калі самі суб'екты гаспадарання ў дабравольным парадку заявілі пра абавязковасць іх выканання.
Таксама нарматыўныя прававыя акты СССР і БССР, у тым ліку тэхнічныя, якія рэгулююць парадак і ўмовы ажыццяўлення эканамічнай дзейнасці, не з'яўляюцца абавязковымі для ўжывання (выканання).
Дэкрэтам вызначана аднастайнасць дакументацыі, злучанай з атрыманнем тэхнічных умоў для ажыццяўлення будавання і агульны прынцып іх падавання. Так, суб'екты гаспадарання пры ажыццяўленні эканамічнай дзейнасці будуць атрымліваць тэхнічныя ўмовы на інжынерна-тэхнічнае забеспячэнне аб'екта, улучаныя ў склад дазваленчай дакументацыі на будаванне аб'екта і выдаваныя заказцу, забудоўшчыку па форме, усталяванай Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь. У гэтыя тэхнічныя ўмовы будзе ўключана ўся патрэбная для праектавання і будавання інфармацыя, у тым ліку злучаная з далучэннем да электрычных і цеплавых сетак.
Суб'екты гаспадарання пры прыёмцы ў эксплуатацыю аб'екта, чаргі будавання, пускавога комплексу атрымліваюць заключэнне дзяржаўных органаў і арганізацый, у тым ліку кантралюючых (наглядных) органаў, выключна на прадмет адпаведнасці ўказаных аб'ектаў будавання дазваленчай дакументацыі, праектнай дакументацыі, распрацаванай і зацверджанай з улікам усталяваных заканадаўствам патрабаванняў да яе распрацоўкі і зацвярджэння, у тым ліку патрабаванняў бяспекі і эксплуатацыйнай надзейнасці.
Адзіны пералік адміністрацыйных працэдур, якiя ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі ў дачыненні суб'ектаў гаспадарання, будзе сцвярджацца ўказам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, праект якога павінен быць падрыхтаваны Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь і занесены на разгляд Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь у шасцімесячны час пасля афіцыйнага апублікавання Дэкрэта.
Таксама, у развіццё Дэкрэта, у шасцімесячны час пасля яго афіцыйнага апублікавання, на разгляд Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь павінны быць занесены прапановы, у тым ліку пра замацаванне магчымасці атрымання заказцам (забудоўшчыкам) у складзе дазваленчай дакументацыі на будаванне аб'екта дакумента, што залучае вычэрпны пералік тэхнічных патрабаванняў органаў, што ажыццяўляюць наглядную дзейнасць пры будаванні аб'ектаў, прыёмцы аб'ектаў будавання ў эксплуатацыю і пры эксплуатацыі аб'ектаў, а таксама аб ўкараненні адзінай адміністрацыйнай працэдуры, якая дазваляе заказцам пры прыёмцы аб'ектаў будавання ў эксплуатацыю атрымаць адно заключэнне па аб'екту будавання, якое замяняе шматлікія заключэннi органаў дзяржаўнага нагляду».
Дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь №7 ад 23.11.2017 «Аб развиццi прадпрыемніцтва»