ok24 w    VK24 w    telegramm

 РУП "Мінскэнерга" Філіял "Энергазбыт"

Навіны філіяла

Адзін дзень з жыцця кантралёра энергазабеспячальнай арганізацыі філіяла "Энергазбыт" РУП "Мінскэнерга"

Сёння, калі рынак працы перанасычаны прапановамі працазанятасці ў IT-сферы і сферы сучасных дасягненняў у галіне камп'ютарнай тэхнікі, работа кантралёра энергазабеспячальнай арганізацыі не здаецца такой ужо значнай.

Але ці так гэта і што насамрэч трэба будзе штодзённа выконваць работніку гэтай прафесіі мы сёння і пастараемся даведацца. Дапаможа нам Надзея Міхайлаўна Раўтовіч, якая працуе ў кантралёрам філіяла "Энергазбыт" РУП "Мінскэнерга" вось ужо больш за дзесяць гадоў.

К: І першае пытанне, Надзея, мабыць, самае хвалюючае: як Вы вырашылі прыйсці ў прафесію кантралёра ў прынцыпе: гэтае пакліканне ці ўсёткі збег акалічнасцяў?

Н: - Усё даволі проста, я кахаю дынаміку, ды і наогул, я чалавек сацыяльны, а з прычыны сваёй адукацыі, а я педагог-псіхолаг, праца кантрольнай службы дазваляе ў поўнай меры на практыку ўжываць прафесійную падрыхтоўку ў выбудоўванні бесканфліктных зносін з людзьмі.

К: Нельга не пагадзіцца з тым, што ў спажыўцоў заўсёды было насцярожанае стаўленне да прадстаўніка кантрольнай службы, а на ваш погляд, чаму склаліся падобныя стэрэатыпы?

Н: - У маёй працы бывала ўсякае, але галоўнае, што я для сябе вызначыла – гэта, у першую чаргу, усталяваць станоўчы псіхалагічны кантакт са спажыўцамі. Бачыце, стаўленне да вас зменіцца! Бо задача кантралёра-правесці абыход жылых дамоў і кватэр з мэтай пракантраляваць правільнасць працы прыбораў уліку электрычнай энергіі ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі для дакладнасці ўзаемных разлікаў, а так як некаторыя любяць незаконна эканоміць на комуслугах, а ў прыватнасці, на спажыванні электрычнасці, то, як гаварыцца «з распасцёртымі абдымкамі» яны не будуць чакаць кантралёра.

К: Надзея, калі гэта не сакрэт, ці былі ў вашай практыцы выпадкі нядобразычлівых адносін, нежадання дапусціць да электралічыльніка, што касаемо прыватнага сектара, бо ў пераважнай большасці яны ўстаноўлены ўнутры памяшкання?

Н: Як правіла, спажывец не перашкаджае доступу да прыбораў уліку электраэнергіі, хоць, вядома, ёсць і выключэнні. У любым выпадку, я абавязаная паводзіць сябе карэктна, нагадаць парадак аплаты, у выпадку выяўлення запазычанасці паведаміць аб адказнасці, а так жа ўдакладніць іншую інфармацыю, неабходную для правільнага прымянення тарыфаў.

К: Неяк тэма па безуліковым спажыванні электраэнергіі цяпер стала найбольш актуальнай, а наколькі ў рэальнасці вам даводзілася сутыкацца з падобным?

Н: Выпадкі незаконнага спажывання электраэнергіі не так ужо частыя, але ўсё ж здараюцца, дарэчы, спосабаў звышдастаткова. Першае, на што звяртае ўвагу кантралёр, заходзячы ў дом, пры праверцы прыбора ўліку электраэнергіі, – правільнасць яго падключэння. З дапамогай візуальнага агляду лічыльнік правяраюць на адсутнасць дадатковых падлучэнняў і парушэнні злучэння, знешні стан: цэласнасць корпуса, наяўнасць пломбаў, а пасля - на дакладнасць прадстаўляюцца паказанняў ўліку. Так што схаваць факты безучетного спажывання электраэнергіі наўрад ці атрымаецца. Тым больш, з пераходам на электронныя прыборы ўліку, значна знізіліся выпадкі крадзяжу электраэнергіі.

Да: Якія вашы дзеянні, Надзея, У дадзеным выпадку, калі выявілі падобныя парушэнні з боку спажыўца?

Н: Устаноўлены спецыяльны парадак правядзення праверкі прыбораў камерцыйнага уліку электраэнергіі. Кантралёры энергазабеспячальным арганізацыі звычайна ў ходзе праверкі і прыняцця сістэм уліку ў абанентаў пры выяўленні парушэнняў афармляюць усе адпаведнымі актамі праверкі, дакументамі аб парушэнні патрабаванняў да ўліку электраэнергіі. Зараз устаноўлены вялікія штрафы, так што нешматлікія рызыкуюць дапускаць безучетное спажыванне электраэнергіі. А з прычыны таго, што электронная сістэма ўліку электраэнергіі працуе фактычна адладжана і беспамылкова, то выпадкаў крадзяжу электраэнергіі на сёння ў разы менш, чым было, скажам, гадоў дзесяць таму.

К: А ў якіх выпадках неабходна спажыўцам самім звярнуцца ў службу для праверкі электралічыльніка?

Н: Дарэчы, і такое бывае не рэдка, да нас звяртаюцца спажыўцы ў асноўным, калі рэзка павялічылася, як у народзе кажуць, плата «за святло», а гэтак жа, калі спажыванне электраэнергіі застаецца ранейшым, нягледзячы на скарачэнне колькасці працоўнай тэхнікі. Або жыхары з'ехалі ў адпачынак, а паказанні лічыльніка застаюцца на ранейшым узроўні, а яшчэ, калі параўналі спажытыя кілават-гадзіны з аналагічным выдаткам у суседзяў ці знаёмых.

Да: Дарэчы, агучваючы нарастаючы цікавасць да электроннага ўліку спажывання электраэнергіі, не магу не закрануць АСКУЭ. Скажыце, як спецыяліст у гэтай галіне, цыфравізацыі-гэта не фантазіі будучыні, а неабходнасць сённяшняга дня і калі так, то ў чым яе адметная рыса?

Н: Вольга, я растлумачу, што адметных рысаў тут шмат. Ну, пачнем з таго, што АСКУЭ-гэта аўтаматызаваная сістэма кантролю і ўліку электраэнергіі. Створана яна як для зручнасці абанентаў, так і для самой энергазабеспячальным арганізацыі. Так, у спажыўцоў электраэнергіі, у якіх прыборы ўліку ўваходзяць у склад дадзенай сістэмы, аўтаматычна зафіксаваныя на 1 чысло кожнага месяца перадаюцца ў АІС «Разлік». Грамадзянін можа вырабіць аплату, пагадзіўшыся з названымі ў базе дадзеных паказаннямі АСКУЭ, альбо ўвесці іншыя паказанні электралічыльніка. Дадзеныя па ўліку спажытай электраэнергіі будуць адлюстраваны ў ЕГРИП не пазней 10 чысла месяца наступным за разліковым.

АСКУЭ палягчае і працу кантралёрам. Дзякуючы таму, што паказанні электралічыльнікаў аўтаматычна здымаюцца і перадаюцца ў энергазабеспячальным арганізацыю, кантроль за правільнасцю разлікаў ажыццяўляецца дыстанцыйна і няма неабходнасці наведваць такіх абанентаў некалькі разоў на год.

А так жа дзякуючы ўключэнню ў аўтаматызаваную сістэму, гэтыя электралічыльнікі могуць у выдаленым рэжыме:

- перадаваць дадзеныя і каманды: сігналы аб умяшанні ў іх працу, аб выкрыцці, аб уздзеянні магнітам на падліковы механізм;

- атрымліваць дадзеныя аб адключэнні рэле, аб змене тарыфнага раскладу.

Гэта значна спрашчае працу энергасістэмы.

К: У вас, надзея, вельмі цікавая спецыфіка працы: патрабуе дакладнасці, уважлівасці, адказнасці і фізічнай вынослівасці, як я разумею, маршрут не маленькі трэба будзе кожны дзень. А наколькі манатонна даводзіцца яе выконваць і стамляе ці аднастайнасць, калі такое прысутнічае?

Н: праца, безумоўна, цікавая, скажу больш, зусім не манатонная: штодзённыя зносіны з людзьмі, так бы мовіць, загартоўка характару і самадысцыпліна. Магчымасць весці актыўны лад жыцця, а не сядзячы, што заўсёды спрыяльна для арганізма. Сцвярджэнне, што ўсе кантралёры малаадукаваныя, у корані няправільна. У гэтай прафесіі досыць людзей з вышэйшай адукацыяй і проста дасведчаных спецыялістаў. Сёння ж, каб стаць кантралёрам, трэба прайсці стажыроўку - адпрацаваць у пары з дасведчаным супрацоўнікам, вывучыць законы і ўнутраныя інструкцыі, прайсці ўнутраную праверку ведаў. Інструкцый даволі шмат: як гутарыць з спажыўцамі, як правільна вырабляць агляд прыбораў уліку спажывання электраэнергіі, як выходзіць з канфліктных сітуацый і многае іншае. Ды і кіламетраж адмераны, скажам так, не маленькі, які трэба будзе кожны дзень пераадольваць работніку.

К: Так, бо розныя пагодныя ўмовы - гэта не спыняе?

Н: А Вы ведаеце, Вольга, арганізацыя пра нас клапоціцца: выдае спецыяльную вопратку і абутак, згодна з сезону, прычым абмундзіраванне сучаснае, зручнае, якаснае з натуральных матэрыялаў. Кампенсуе выдаткі за праезд пры выкананне сваіх працоўных абавязкаў. (смяецца) і ведаеце, я ніколі не перажываю за тое, як купіць добрыя боты на зіму, каб выдаткаваць ільвіную долю бюджэту – пра гэта загадзя падумаў мой працадаўца.

А яшчэ філіял» Энергазбыт " заўсёды на хвалі ўсіх конкурсаў і фестываляў - запрашае супрацоўнікаў да рознага роду спаборніцтваў, як спартыўных, творчых, так і прафесійным. Увогуле, сумаваць не прыходзіцца, гэта дакладна.

К: сёння моладзь глядзіць больш на матэрыяльны аспект працазанятасці, чым на якія-небудзь іншыя, а што вы можаце сказаць па гэтым пытанні?

Н: калі глядзець на рынак працы ў сталіцы, то аплата кантралёра філіяла «Энергазбыт» знаходзіцца далёка не на апошнім месцы, а хутчэй, як кажа моладзь, у топе. У нас аплата складаецца з акладу, даплаты за стаж працы, катэгорыю, звышурочных і вядома ж, сацыяльных гарантый, так званы сацпакет. Калі, увогуле падлічыць, то цалкам дацягвае да сярэдняй зарплаты па горадзе Мінску, рэальнай сярэдняй зарплаты. А плюс да ўсяго, як я раней згадала, гэта яшчэ і адзенне, і абутак за кошт арганізацыі.

К: Ну і апошняе пытанне, якое лагічна хочацца задаць – Ці лічыце вы, Надзея, сваю працу важнай для грамадства і краіны ў цэлым?

Н: паколькі кантралёр – гэта чалавек, які павінен падрыхтаваць інфармацыю, каб прадпрыемства магло функцыянаваць у адпаведнасць з канкрэтнымі планамі і мэтамі, атрымліваецца, што адказнасць па апрацоўцы дадзеных, у першую чаргу ляжыць на гэтым супрацоўніку. Ад таго, наколькі аператыўна і правільна, будуць выяўленыя факты крадзяжу электраэнергіі, залежыць спыненне гэтай незаконнай дзейнасці, Што, вядома ж, спрыяе беражлівым выдатку энернгоресурсов і грашовых сродкаў з бюджэту.

Праца ў гэтай сферы дзейнасці досыць складаная, патрабуе добрай памяці, максімальнай ўважлівасці засяроджанасці пры працы з дакументамі, а таксама эмацыйнай устойлівасці і стрыманасці. Што як нельга лепш загартоўвае характар і павышае веру ў свае сілы.

 

Карэспандэнт: Сідарэвіч А. П. - спецыяліст па сувязях з грамадскасцю

Рэспандэнт: Рэўтовіч м. м. – кантралёр энергазабеспячальным арганізацыіфіліяла» Энергазбыт " РУП " Мінскэнерга»

220013, г. Мінск, ул. Б.Хмяльніцкага,6
тэлефон прыемнай: (017)293-83-59,
факс прыемнай: (017)354-60-93
факс аддзела справаводства: (017)390-14-02
E-mail: office@energosbyt.by

Тэлефон даведачнай службы:
(017)371-00-33
Разлікова-касавы цэнтр, вул.Б.Хмяльніцкага, 6:
Час прыёму: пн-пт с 8.00-20.00 субота с 9.00-17.00

Разлікова-касавы цэнтр, вул. Фабрычная, 24:
Час прыёму: пн-пт с 8.00-20.00 субота с 9.00-17.00

р/р BY65AKBB30120000965480000000
ААТ «ААБ Беларусбанк»
г.Мiнск, пр-т Дзяржынскага, 18, БІК: АКBBBY2X
УНП-100071593
ОКПО-00112041


Філіял "ЭНЕРГАЗБЫТ" РУП "Мінскэнерга" © 2024